Väg in i öknen – väg ut ur öknen

Den rättfärdiges steg är bestämda av Herren, men vad gör du då om Herren leder dig in i problem? På morgonen döptes Jesus av Johannes, den helige Ande kom synligt ned över Jesus och en röst hördes ur ingenting, när Gud bekräftade att “detta är min Son”.

Men samma helige Ande drev Jesus nästa dag ut i öknen, rakt in i problemen, prövningen och frestelserna. Ibland när du är på väg till Jerusalem måste du ta vägen genom öknen. Men om den helige Ande leder dig in i öknen kan han också leda dig ut ur öknen. Den helige Ande har alltid ett syfte. Han kommer för att hjälpa dig, undervisa dig, trösta dig och för att ge dig kraft. Dina steg är bestämda av Gud och han leder dig inte in i öknen om det inte också finns ett syfte, och även om du är ensam är du inte själv. Samtidigt som du tar dig igenom prövningen så är änglarna på väg.

desert-08

Jag vet att du tar dig igenom, vi tar oss igenom, i Kristus är du mer än en övervinnare, du är en segrare även när det känns som om du är nere för räkning. Det är därför Bibeln säger om dig att “låt den svage säga jag är stark”.

God morgon
Tommy

Comments 1

  1. Hej Tommy! Jag känner mig så tacksam att få detta ” brev”! Tack för ditt starka, sanna, raka och enkla budskap centrerat på bibeln och vår Herre Jesus Kristus.
    Jag önskar dig det bästa och Guds välsignelse i allt du gör för att sprida Guds rike här på jorden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *