“Ger du allt” och Predikanterna behöver också bli predikade till!

10 000 pastorer och ledare är mäktigt. Konferensen började i torsdags men jag hade ingen möjlighet att komma då eller att vara med i tre dagar (även om jag skulle behövt). Katie, vår internationella koordinator hade skrivit och sagt att jag kom sista dagen, sista sessionen och ville ha en bra plats och dom hjälpte mig verkligen! Det tillsammansarbete du och jag gör har respekt med sig här.

Jag vet av erfarenhet att TD Jakes avslutnings session alltid är något extra och att han på något sätt syr ihop temat då och det var ett fantastiskt möte.

Om du är predikant är det viktigt att du också blir predikad till. Alla måste äta, var äter du? Vem ger dig mat? ”Tron kommer av predikan och predikan i kraft av Kristi Ord” och även predikanten behöver predikas till. Dessutom är våra liv som skafferier, när du predikar och ger ut mycket behövs skafferiet fyllas på med bön, stillhet, Bibelstudier och att någon predikar till dig. Det du fyller ditt liv med är det som kommer ut när du predikar! Är det TV-serier så kommer du att låta som en såpopera.

Jag försöker lyssna till minst en predikan i veckan ibland två. Jag lyssnar gärna när jag joggar, då fastnar jag ofta i ett moment i den predikan jag lyssnar på, börjar predika själv och då glömmer jag att jag springer. Dessutom har jag lärt mig att transkribera, jag skriver ner när jag lyssnar, det är en väldig hjälp för då håller jag koncentrationen igång och skafferiet välfyllt.

Idag började söndagsmötet 09:00 och det är lite krångligt att ta sig ut till Potters House, som kyrkan heter. Mötet varar i 3 timmar, men när du vet att ”tron kommer av predikan” då tar du dig till en predikan. Det gör jag på söndagarna när jag är hemma. Jag lyssnar alltid själv på en predikan på eftermiddagen. Du vet aldrig vad som händer. Kanske har Gud ett Ord till just dig idag och det hade han till mig idag. Predikan var rakt in i min situation, rubriken var en fråga: ”Are you all in?”. Är du beredd att ge allt du är? Bra fråga. Är du det? Har Gud gett dig en vision kan du inte satsa halvhjärtat eller ge upp när det allt går emot dig. Det handlar om att gå ”all in”.

Jag fyller 57 i sommar och Gud har gett oss, dig och mig, för det är ett tillsammansarbete, en ny vision, det tar några år att gå den rundan och när den är klar har vi nått fler folk som aldrig hört om Jesus, räddat fler föräldralösa gatubarn och trafficking offer, hjälp fler judar hem. Men går inte om du och jag garderar oss!

Pojken med två fiskar och fem bröd gav allt till Jesus. Han behöll inte en fisk och ett bröd ifall det inte fungerade – han gick ”all in”.

Att gå ”all in” är att våga ta sista steget och ge allt! Antingen bryter du igenom eller går du under.

Om du gör din del gör jag min. Vi skall inte alla göra allt eller lika mycket, utan var och en efter förmåga, men alla är kallade att gå ”all in” med pund Jesus gett dig.  Kom nu, så går vi tillsammans, vi älskar alla, är ödmjuka och jag tror att om du och jag går ”all in” så drar vi med oss även de som växlat ner. Därför att innerst inne vill alla troende gå ”all in” för Jesus.

-Tommy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *