Du är bevisligen guld!

God Morgon
Det finns nog ingen som kan förändra människor som Jesus. När jag tänker tillbaka på alla de år jag varit pastor så har jag sett det ske om och om igen. Jesus kommer in i en människas liv och en ny grund läggs, ett behov möts och något nytt kan byggas upp. Ibland kan det t.o.m. vara så att inget har fungerat, det har varit en röra, men det faller på plats när du möter Jesus.

Detta innebär inte att allt löser sig direkt. Ibland kan stora förändringar ske i det ögonblick Jesus kommer in i livet, men för de flesta människor innebär det att en ny grund läggs eller man kanske redan har en del av grunden men hörnstenen Jesus har inte kommit på plats. Du har inte kunnat ta emot kärlek, du har inte trott på din talang, du haft ett begär som förstört livet för dig, du har haft svårt att se ett syfte med livet. Jesus är hörnstenen som gör att du kan reparera ditt hus och bli hel.

Jesus är allt och man kan inte bygga på någon annan grund än Jesus – det håller inte.  Det handlar inte bara om samhällen och församlingar utan om varje enskild människas liv. Hörnstenen måste komma på plats, där och då kan sedan livet utvecklas och byggas.

Livet kommer att prövas skriver Paulus och “prövas i eld”, vilket betyder att det du byggt kommer att skakas och prövas rejält – förr eller senare. Det som står kvar, det är det som är äkta.

Du som läser har prövats och det underbara med dig är att du är äkta! Annars hade du inte stått kvar, du hade inte läst min blogg idag. Du kanske inte tycker att du är så bra, men det är du. Paulus skriver att du bara kan bygga med guld på hörnstenen Jesus. Vilket måste innebära att du är guld! Du är något fint, något äkta, något som Gud älskar. Om du inte haft guld i dig hade ditt kristna liv rasat samman för länge sedan. Så oavsett vad du tycker eller tänker om dig själv så är du bättre än du ibland tänker om dig själv.

Du är helt enkelt guld!

Gold-wallpaper-6

God morgon
Tommy

 

Comments 2

  1. Tack för denna fina början på veckan!! Att bli frälst ( för 6 år sedan) är det bästa som hänt mig!!! Att äntligen hittat hem! Stackars vår Herre som har en plan för var och en av oss, men som vi inte alltid följer. Vilket tålamod, vilken nåd o kärlek! Vilken underbar Himmelsk pappa vi har!!! ❤ ❤ ❤ ❤ ❤
    Tack Tommy för ditt berörande måndagsbrev!!

  2. Tack för denna fina början på måndagen!!
    För år sedan blev jag frälst o det är det bästa som hänt mig!!!
    Att äntligen ha ” hittat hem” o blivit förlåten all synd!!
    Att idag få ta del av vad du delger mig Tommy känns verkligen berörande! Vår Himmelske Herre Jesus Kristus är underbar!
    ❤❤❤❤❤

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *