Att vigas med en kvinna som sålts på bordell!

God morgon
För någon vecka sedan anställde jag Pastor Yubrak för att jobba med trafficking vid gränsen till Indien. Jag blev oerhört berörd när han berättade att han är själv gift med ett trafficking offer, en kvinna som sålts på bordellerna i Mumbai – vilken kärlek.

Kvinnan blev som flicka såld från Nepal till Indien men räddades från bordellerna där i en aktion som Pastor Yubrak själv deltog i. Idag är både han och hans fru aktiva för att hjälpa trafficking offer och har hjälpt fler än 50 offer. Gud har också välsignat dem med två egna barn.

Jag blir alltid berörd av människor som av kärlek gör saker jag själv inte skulle klara av. De blir mina hjältar och Pastor Yubrak är en av dem. Jag har inte mött hans fru men jag är säker på att hon är underbar. Men det krävs en riktig “man” för att hantera tankarna och en Gudsman för att se sin fru som en ny skapelse. Det gamla finns inte längre. Hon är inte ens en fd prostituerad. Hon är en ny skapelse, det gamla är inte längre.

Det är nåd från Gud att få in dem i vårt team. De vet ju verkligen vad det här handlar om och jag är tacksam att vi får hjälpa dem. Vilka människor.

tumblr_l4fopumFRq1qzhqp9

Herrens Ord kom till Hosea och sa till honom: “Gå gift dig med en prostituerad”. Han gjorde det. De fick två barn. Trots allt Hosea gjort för henne gick hon frivilligt tillbaka till gatan och sålde sig som prostituerad. Efter en tid så gick det så långt att hon blev en slav och såldes från bordell till bordell. Då kom Herrens Ord till Hosea igen:

“Gå och köp tillbaka henne”. Hosea gick till torget. Där såg han henne på avstånd. På en scen i hamnen. Auktionen var igång. Han som var hennes äkta man bjöd på henne i konkurrens med bordellägare och fick betala 15 siklar för att köpa tillbaka det som redan var hans. Jag beundrar Hosea, jag hade aldrig klarat av det.

I vår värld, i vårt samhälle finns det människor som älskar med en kärlek så självutgivande att det bara är underbart.

Du har den kärleken i ditt hjärta och kärleken är starkare än hat, bitterhet och oförståelse. Kärlek är den starkaste kraften och du har fått Guds kärlek in i ditt hjärta. Välj att alltid älska.

God morgon
Tommy

Comments 1

  1. Tack för detta vittnesbörd!!! Sååå starkt, sant och fullt av kärlek!!
    Tack Herre Jesus Kristus för din stora nåd och eviga kärlek!!!
    Tack Tommy!!!
    Önskar Guds välsignelse!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *